درباره وبلاگ

به وبلاگ امام زمان خوش آمدید این وبلاگ جهت بیشتر آشنا شدن با امام زمان و همچنین مطالب مذهبی و مناجات با خدا در خدمت همه عزیزان هست. اگر کمکی از بنده بر بیاد در خدمت هستم.التماس2آ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یا صاحب الزمان و آدرس http://ya.sahebzaman.loxblog.com/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 547
بازدید کل : 167601
تعداد مطالب : 165
تعداد نظرات : 763
تعداد آنلاین : 1

سر راهت در انتظارم برده هجرت صبر و قرارم جز ظهورت ای گل زهرا به خدا حاجتی ندارم . . .
کد لوگوی ما

یا صاحب الزمان

کد متحرک کردن عنوان وب

تو امام عصری و عصر جمعه های من این همه دلگیر! گنهم چیست که در مرداب خویش افتاده ام گیر . . . Online User بارش یامهدی
یا صاحب الزمان
آقا جان دیدارت دل چسب و دوریت دلگیر است، دوریت را به شوق دیدارت سر می کنیم
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:55 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

امام صادق(علیه السلام) فرمود: «هیچ خونی ریخته نمی‌شود و هیچ رنج و دردسر و بیماری نیست مگر به دلیل گناه» و این سخن خداوند عزّ و جلّ است که در کتابش می‌فرماید: «هیچ مصیبتی بر شما وارد نمی‌شود مگر به خاطر آنچه خود به دست آورده‌اید و خدا از بسیاری از آنچه خود فراهم کرده‌اید درمی گذرد.»

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:50 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       
امام علی(ع): نفس و مسائل آن در کلام حضرت علی(ع)
 
 
 
 

لزوم مراقبت از نفس

بدون تردید در روند تحقق کمال معنوی و رشد فضایل ارزشمند انسانی هیچ امری همانند مراقبت از نفس و بهره برداری از استعدادهای بسیار مهم و سرنوشت ساز آن مؤثر واقع نمی شود. بر این اساس یکی از وظایف مهم آدمی در تمام مراحل زندگی آن است که از این سرمایه عظیم الهی در برابر تمام ناملایمات پاسداری کند و از هدر شدن توانمندی های آن و همینطور پیدا شدن انحراف در سیر تکاملی آن جلوگیری نماید. به ضرورت چنین کاری در روایات تصریح شده است. حضرت علی(ع) می فرمایند: «هرکس نفس خود را درست مدیریت نکند آن را ضایع می سازد».

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 13:54 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

جوانی خدمت امام حسین علیه السلام رسید و گفت، من مردی گناهکارم و نمی‏توانم خود را در انجام گناهان باز دارم، مرا نصیحتی فرما.

امام حسین علیه السلام فرمود:

«پنج کار را انجام بده و آنگاه هر چه می‏خواهی گناه کن.

اول: روزی خدا را مخور و هر چه می‏خواهی گناه کن.

دوم: از حکومت‏خدا بیرون برو و هر چه می‏خواهی گناه کن.

سوم: جایی را انتخاب کن تا خداوند تو را نبیند و هر چه می‏خواهی گناه کن.

چهارم: وقتی عزرائیل برای گرفتن جان تو آمد او را از خود بران و هر چه می‏خواهی گناه کن.

پنجم: زمانی که مالک دوزخ تو را به سوی آتش می‏برد در آتش وارد مشو و هر چه می‏خواهی گناه کن.»

جوان اندکی فکر کرد و شرمنده شد و در برابر واقعیت‏های طرح شده چاره‏ای جز توبه نداشت.

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 11:36 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

عزیزانی که مایل هستند با هم این وبلاگ رو مدیریت کنیم در نظرات نام و نام خانوادگی و پسورد خود را به بی وفا بصورت نظرات خصوصی اعلام کنند.

با تشکر



یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, :: 10:55 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

هوالباقی


نام :انسان نام خانوادگی : آدمی زاد نام پدر : آدم نام مادر : حوا
لقب : اشرف مخلوقات نژاد : خاکی صادره : دنیا
ساکن : کهکشان راه شیری منظومه شمسی جنب کره ماه کره زمین مقصد : برزخ
ساعت پرواز : هروقت که خدا صلاح بداند
مقصد نهایی : ان شاء الله بهشت اگر نشد جهنم


وسایل مورد نیاز :
۱ -دومتر پارچه سفید ۲ - عمل نیک ۳ - انجام واجبات وترک محرمات ۴ - امر به معروف ونهی از منکر ۵ - دعای والدین ومومنین ۶ - نماز اول وقت ۷ - ولایت ائمه اطهار ۸ - اعمال صالح تقوا ایمان

توجه :
خواهشمنداست برای رفاه خود خمس وزکات راقبل ازپرواز پرداخت نمائید
از آوردن ثروت مقام منزل ماشین حتی داخل فرودگاه جداخودداری شود
حتما قبل از حرکت به بستگان خود توصیه کنید تا از آوردن دسته گلهای سنگین وسنگ قبر گران وطلایی ونیزمراسم پرخرج خودداری کنند.
جهت یادگاری قبل ازپرواز از اموال خود بین فرزندان وامور فقرا ومستضعفین تقسیم نمائید
ازآوردن بار اضافی از قبیل تهمت غیبت حق الناس وغیره خودداری شود
برای کسب اطلاعات بیشتر به قران وسنت پیامبر(ص) مراجعه شود
تماس ومشاوره به صورت شبانه روزی رایگان مستقیم وبدون وقت قبلی امکان پذیر است
در صورتی که قبل از پرواز به مشکلی برخوردید با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید :
۱۸۶ سوره بقره ۴۵ سوره نساء ۱۲۹ سوره توبه ۵۵ سوره اعراف ۲۰و۳۰ سوره طلاق
امیدواریم سفر آسوده ای را درپیش داشته باشید
 

سرپرست کاروان : حضرت عزرائیل(س)

یا ارحم الراحمین عاقبت هممون رو ختم بخیر کن

الهی امین
 
 

 



ادامه مطلب ...


شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 10:40 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       
آيا حجاب فقط براي زن است؟
اين سؤالي است كه شايد به ذهن بسياري بخصوص زنان خطور ميكند. با مطالعه متون اسلامي و روايات و احاديث بزرگان دين متوجه خواهيم شد كه مردان نيز بايد حجاب را هم در مورد پوشش ظاهري و بخصوص در مورد حفظ نگاه خود رعايت نمايند. قطعاً مردها نيز مجاز نيستند با هر پوششي در جامعه حضور پيدا نمايند، هر چند نوع پوشش زنان با مردان متفاوت است ليكن مردان نيز بايد حد و مرز پوشش مناسب براي يك مرد مسلمان را رعايت نمايند.
بعنوان نمونه احاديثي را از معصومين (ع) در زير يادآور ميشويم :
 
1ـ يكي از اصحاب پيامبر مي‌گويد روزي نشسته بودم و لباسم كنار رفت و ران پايم پيدا شد. پيامبر كه در حال عبور بودند، به من فرمودند: ران خود را بپوشان كه جزء عورت است.

2ـ  حضرت موسي(عليه‌السلام) آن‌قدر بر پوشيدگي خود محافظت مي‌كرد كه مردم مي‌پنداشتند وي بيماري جسماني دارد. رسول خدا(صلي‌الله‌عليه‌وآله) درباره‌ي او مي‌فرمود: همانا موسي مردي باحيا و پوشيده بود كه به دليل حيايش، هيچ نقطه از بدن وي ديده نشد و لذا هنگامي كه مي‌خواست وارد آب شود تا بدنش وارد آب نمي‌شد، لباس خود را بيرون نمي‌آورد؛ در حالي كه بني‌اسرائيل حيا نمي‌كردند و در برابر هم براي شستشو برهنه مي‌شدند و به يكديگر نگاه مي‌كردند.



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 10:13 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

حاکم شهر بصره روزی وارد باغ خویش شد...

چشمش به همسر باغبان افتاد، دید بسیار زیبا و خوش قامت است و شیفته او شد.

اما آن زن در عفت و پاکدامنی یگانه بود.

حاکم، باغبان را به دنبال کاری فرستاد؛
سپس، در باغ خلوت به همسر باغبان گفت: برو و همه درها را ببند. زن رفت و همه درها را بست و نزد رئیس آمد در حالی که دریافته بود سوء نیت به او دارد.

حاکم گفت: همه ی درها را بستی؟
او پاسخ داد: آری ولی یک در را نمی توان بست
حاکم گفت: آن در کدام است
او پاسخ داد: آن دری که بین تو و خداست.

 رئیس تحت تأثیر این سخن قرار گرفت و سخن زن که از قلب پاکش برخاسته بود در قلب او جای گرفت و همان دم توبه و استغفار نمود و از زن عذرخواهی کرد. به این تربیت، عفت زن موجب نجات او و حاکم شد.



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 10:9 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

«حنان ترك» بازيگر مصري با اشاره به هفت سال تفكر براي انتخاب حجاب، گفته بود: اين دوران، دوران زيانباري بود و اي كاش از روز اول حجاب را انتخاب كرده بودم.

اين بازيگر در پاسخ به اين سؤال كه با حجابت به كجا مي‌خواهي برسي، گفته بود: مدتي ستاره اهل زمين بودم و از خدا مي‌خواهم تا مرا به ستاره آسمان‌ها تبديل كند.

وي گفت: با الگو گرفتن از زنان ايراني با حجاب شدم. وقتي زنان ايراني را در سينما ديدم كه با پوشش در سينما نقش بازي مي‏كنند، فهميدم كه مي‏توان هم دين دار بود و هم هنرمند!

حنان ترك بازيگر مشهور سينماي مصر خبرهاي منتشر شده درباره پوشيدن و نپوشيدن كلاه‌گيس در يكي از فيلم‌هاي پيش روي خود را تكذيب كرد.

وي كه قرار است به زودي در سريال مصري «گربه‌هاي كور» بازي كند بر التزامش به حجاب خود تأكيد كرد و گفت: التزام من به حجاب مانعي بر اجراي نقش‌هاي متفاوت در سينما نيست.

حنان ترك با ابراز تعجب از آنچه درباره او منتشر شده گفت: محمود كامل، كارگردان سريال «گربه‌هاي كور» با من درباره پوشيدن كلاه گيس صحبتي نكرده است.

وي در پاسخ به سؤالي درباره اين كه كارگردانان معتقدند استفاده از حجاب در خانه‌ها براي بيننده قانع كننده نيست، گفت: من با بسياري از مردم مصر در رابطه‌ام و نظر آنان به اين شكل نيست.

ترك همچنين گفت: من قلبا با پوشيدن كلاه‌گيس و يا موي مصنوعي موافق نيستم اما ترجيح مي‌دهم در اين باره صحبت نكنم.



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 10:3 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

جوان خیلی آرام و متین به مرد نزدیک شد و با لحنی مودبانه گفت: ببخشید آقا! می‌تونم یه کم به خانوم شما نگاه کنم و لذت ببرم؟ Very quiet and graceful young man approached and said with a polite tone: Excuse me ! Do you allow me to look at your wife and enjoy? مرد که اصلا توقع چنین حرفی را نداشت و حسابی جا خورده بود، مثل آتشفشان از جا در رفت و میان بازار و جمعیت، یقه جوان را گرفت و عصبانی، طوری که رگ گردنش بیرون زده بود، او را به دیوار کوفت و فریاد زد. مردیکه عوضی، مگه خودت ناموس نداری... خجالت نمی‌کشی؟ The man amazed and angry shouted and curse the young man asking don't you shy ? Don't you have a wife, sister or mother? جوان امّا، خیلی آرام، بدون اینکه از رفتار و فحش‌های مرد عصبی شود و واکنشی نشان دهد، همان طور مودبانه و متین ادامه داد. But young, too slow, without hesitation behavior and nervous reaction,replied in a polite and graceful manner : خیلی عذر می‌خوام، فکر نمی‌کردم این همه عصبی و غیرتی شین، دیدم همه بازار دارن بدون اجازه نگاه می‌کنن و لذت می‌برن، من گفتم حداقل از شما اجازه بگیرم که نامردی نکرده باشم... حالا هم یقمو ول کنین، از خیرش گذشتم. I'm sorry too, did not think this makes you nervous, I'm looking at all the market and see that they are enjoying without permission, I'm not cowardice, at least let you know that ... but now, I ignore it. مرد خشکش زد... همانطور که یقه جوان را گرفته بود، آب دهانش را قورت داد و زیر چشمی زنش را برانداز کرد... Amazed man ... The collarof youngman in his hand, swallowed water in his mouth, measuring around with one eye...



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 9:49 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

زمان شاه بود . داشتیم در خیابون قدم می زدیم . خانم بی حجاب داشت جلومان راه می رفت . فاطمه رفت جلو و بدون هیچ مقدمه ای ازش پرسید : « ببخشید خانم ، اسم شما چیه ؟ » خانم با تعجب جواب داد : زهرا،چطور مگه چیه  ؟»فاطمه خندید و گفت هم اسمیم »،

 

بعد گفت : «می دونی چرا روی ماشینا، چادر می کشند ؟»خانم که هاج و واج مانده بود گفت:«لابد چون صاحبشون می خوان سرماو گرما و گرد و غبار و اینجور چیزا به ماشینشون آسیب نزنه ».فاطمه گفت:«آفرین! من و تو هم بنده های خدا هستیم و خدا بخاطر علاقه اش به ما، پوششی بهمون داده تا با اون از نگاه های نکبت بار بعضیا، حفظ شویم و آسیبی نبینیم . خصوصا هم نام حضرت فاطمه سلام الله علیها هم هستیم …بعدها که اون خانم رو دیدم محجبه شده بود .»

شهیده فاطمه جعفریان

شهادت :۱۳۵۶

علت شهادت : توسط ساواک رژیم شاه

برگرفته از کفش های به جا مانده در ساحل ، ص۱۷



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 9:22 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

دفتر دسک دانشگاه را دست گرفت. گویا امتحان داشت. از خیابان عبور کرد. اصلا متوجه ماشین ها نبود! دنبالش کردم. از قدم هایش فهمیدم که چیزی در بیرون دانشگاه او را به طرف خود می کشد. قدم هایم را تندتر کردم تا از نگاهم گم نشود.حدسم درست بود…! داخل وضوخانه ی — شد.

 

نگاهی به آسمان انداخت، آهی کشید. گویا زیر لب چیزی را زمزمه می کرد. در حالی که وضو می گرفت، یک خانم با تیپ — وارد شد. رفت جلوی آینه وضوخانه.

صحنه ای دیدم که برایم مهم تلقی شد؛ دوست داشتم آن را برای دوستانم بگویم:

وضویش که تمام شد، چادرش را پوشید. در طرف دیگر دختری بود که به حساب خودش، خودش را زیباتر می کرد تا شاید جلب توجه کند.

یکی به زیبایی ظاهرش می رسید و دیگری زیبایی دلش را صیقل می داد. یکی قصد در رضایت خالق داشت و دیگری سعی در رضایت مخلوق.

نمی دانم آیا او نمی دانست چه باید بکند؟ آیا او نمی دانست که کارش اشتباه است. آیا او نمی دانست که با این کارش نه تنها حق خود بلکه حق جامعه و حق خالق مان را ضایع می کند.

حجاب حق زن، همسر، جامعه و خالق است. اگر زن و همسر از حق خود بگذرند اما جامعه و خالق نمی گذرند. پس چرا اینجور خود را به چیزی که نهایتش جز گناه نیست سرگرم می کنند. ای کاش او بداند که چه باید کرد…!؟ ای کاش خودش این صحنه را می دید و … .

دخترک را دوباره دنبال کردم ناگهان خم شد و برگ زردی را روی زمین برداشت. او به زیبایی برگ می نگریست، اگر چه زرد بود. او این زیبایی را می دید. کاش من جای او بودم. کاش من هم می توانستم از بین آنچه را که خالقم خلق کرده زیباترین را برگزینم، حتی اگر کوچکترین باشد. کاش من جای او بودم. کاش…



پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 18:41 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

گفت: اگه گفتی چی شد من بعد از این همه مدت چادر پوشیدم؟
گفتم: چه می‌دانم، لابد این‌طوری خوش‌تیپ تری!
گفت: نچ!
گفتم: خب لابد فهمیدی این‌طوری حجابت کامل‌تره مثلاً!
گفت: نچ!

گفتم: ای بابا! خب لابد عاشق یکی شدی، اون گفته اگه چادر بپوشی بیشتر دوستت دارم!!
گفت: نزدیک شدی!
گفتم: آها!! دیدی گفتم همه‌ی قصه‌ها به ازدواج ختم می‌شوند؟ دیدی!!
گفت: برو بابا دور شدی باز
گفتم: خب خودت بگو اصلاً

یک جایی شنیدم چادر، لباس “زهرا”ست، خواستم کمی شبیه “زهرا ” باشم



پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 10:2 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 11:40 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

امروز ظهر شیطان را دیدم !

نشسته بر بساط صبحانه و آرام لقمه برمیداشت…

گفتم: ظهر شده، هنوز بساط کار خود را پهن نکرده ای؟ بنی آدم نصف روز خود را بی تو گذرانده اند…

شیطان گفت: خود را بازنشسته کرده ام. پیش از موعد!

گفتم:…

به راه عدل و انصاف بازگشته ای یا سنگ بندگی خدا به سینه می زنی؟

گفت: من دیگر آن شیطان توانای سابق نیستم. دیدم انسانها، آنچه را من شبانه به ده ها وسوسه پنهانی انجام میدادم، روزانه به صدها دسیسه آشکارا انجام میدهند. اینان را به شیطان چه نیاز است؟

شیطان در حالی که بساط خود را برمیچید تا در کناری آرام بخوابد، زیر لب گفت: آن روز که خداوند گفت بر آدم و نسل او سجده کن، نمیدانستم که نسل او در زشتی و دروغ و خیانت، تا کجا میتواند فرا رود، و گرنه در برابر آدم به سجده می رفتم و میگفتم که : همانا تو خود پدر منی.

بی وفا: البته بعضی انسان ها مخلص هستند و شیطان هیچ راهی در آنها ندارد.



دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, :: 18:44 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       
دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, :: 18:30 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

 

 

                                           



ادامه مطلب ...