درباره وبلاگ

به وبلاگ امام زمان خوش آمدید این وبلاگ جهت بیشتر آشنا شدن با امام زمان و همچنین مطالب مذهبی و مناجات با خدا در خدمت همه عزیزان هست. اگر کمکی از بنده بر بیاد در خدمت هستم.التماس2آ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یا صاحب الزمان و آدرس http://ya.sahebzaman.loxblog.com/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 550
بازدید کل : 167604
تعداد مطالب : 165
تعداد نظرات : 763
تعداد آنلاین : 1

سر راهت در انتظارم برده هجرت صبر و قرارم جز ظهورت ای گل زهرا به خدا حاجتی ندارم . . .
کد لوگوی ما

یا صاحب الزمان

کد متحرک کردن عنوان وب

تو امام عصری و عصر جمعه های من این همه دلگیر! گنهم چیست که در مرداب خویش افتاده ام گیر . . . Online User بارش یامهدی
یا صاحب الزمان
آقا جان دیدارت دل چسب و دوریت دلگیر است، دوریت را به شوق دیدارت سر می کنیم
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 22:1 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       



سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 11:37 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

آمدنت انتظار قرن هاست ، آرزوی همه ی انسان های آزاده ، اینکه بیایی و دستی باشی به مهربانی علی (ع) برای نیازمندان ، اینکه شانه ای باشی برای گریه های بی کسی ، اینکه پای درد دل ها بنشینی اینکه …ح

می آیی که آباد کنی و خنجرت جز برای ساختن از نیام بیرون نخواهد آمد. می آیی که آباد کنی از خرابات دل و دین تا روستاها و شهرها تا همین جا.

می آیی … نه ، اصلا آمده ای همین جا که من ایستاده ام ، ما ایستاده ایم ، روی خاکی که قرار است مدرسه بشود ، مسجد بشود با دست های کسانی که آرزو دارند دستی بر سرشان بکشی . حتما نگاه تو بوده ، حتما تو خواسته ای که این سفر جور بشود و بیائیم اینجا ، دارم مرور می کنم روزهای هفته را تا جمعه چیزی نمانده و بغض و اشک ، اشک و بغض . می شود بویت را حس کرد همین جا در سادگی و معصومیت لحن بچه هایی که دارند آرام آرام همراه مربی زمزمه می کنند : اللهم … کن … لولیک … الحجة ابن الحسن …

می روم اشک شوم توی چشم های دختری که اسمش فاطمه بود و دستم را توی دست هایش گرفته بود تا از تو بگویم برایش . خودت بگو چه بگویم منی که هیچ نمی دانم خودت بگو ، سوال پشت سوال و من که کم می آورم در مقابل این همه اشتیاق . پس هنوز هستند آدم های مشتاق شنیدن که ندیده شان گرفته ایم . هستند دست های مشتاقی که ما را می خواند و ما غافل بوده ایم .

از کجای این دریای  بی کرانه بگویم که شروعش تویی . پایانش هم . نماز امام زمان را یادش می دهم . ایاک نعبد و ایاک نستعین ایاک نعبد و … تنها تورا می پرستم و تنها از تو یاری می جویم . تنها تو را … تنها تو … تنها …

پرم از شوق انگار هیچ وقت طعم نماز را این طور نچشیده بودم . انگار برای اولین بار دارم نماز می خوانم . انگار این مسجد با دیوارهای کاه گلی با خشت های خیس ، با حیات خاکی همان جمکران است . انگار اینجایی نزدیکتر از همیشه . لابه لای بچه هایی که اسمت را صدا می کنند یا اباصالح مددی مولا … عطر نرگس پیچیده در فضا . سلام … سلام … سلام … السلام علیک یا مولای یا صاحب الزمان (عج).

آن طرف چند تا جوان با چهره هایی غرق خاک و عرق چفیه بسته می آیند . صدا بلندتر شده ، باران شدیدتر . دارم پیدا می کنم خودم را توی چشم های دختری که اسمش فاطمه بود ، نرگس بود … هر چه بود … بود خود من بود که داشت تو را می شناخت. از اول داشت می خواند سوره ی یاسین را و تازه داشت یا د می گرفت که امام چندمی  که چند سال از نیامدنت گذشته و اینکه چقدر تنهایی و اینکه چقدر مشتاق آمدنی و اگر ما بیدار شویم حتما می آیی ، حتما .

خسته نیستم یک هفته گذشته ، این دومین جمعه ای است که دارم اینجا نمازت را می خوانم با لهجه ی همین بچه های روستایی . گم بودم و پیدا شدم انگار در اینجا …

می خواهم برگردم از سفری که همه جایش بوی توست ، یاد توست ، ردپای توست از روستایی که بعید نیست زود زود به آن سربزنی و مردمش تو را دیده و نشناخته باشند .

کاش  این جمعه بیایی …

منبع:

http://jahadiqom.com/?p=1301#more-1301



سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 11:33 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

مرحوم آیت الله سّید محمد باقر مجتهد سیستانی، پدر آیت الله العظمی حاج سیّد علی سیستانی، در مشهد مقدس، برای آنکه به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شرفیاب شود، ختم زیارت عاشورا را چهل جمعه هر هفته در مسجدی از مساجد شهر آغاز می کند.

ایشان می فرمود: در یکی از جمعه های آخر، ناگهان شعاع نوری را مشاهده کردم که از خانه ای نزدیک به آن مسجدی که من در آن مشغول به زیارت عاشورا بودم می تابید. حال عجیبی به من دست داد و از جای برخاستم و به دنبال آن نور به در آن خانه رفتم.

خانه کوچک و فقیرانه ای بود که از درون آن نور عجیبی می تابید. در زدم. وقتی در را باز کردند مشاهده کردم که حضرت ولی عصر (عج) در یکی از اتاق های آن خانه تشریف دارند و در آن اتاق جنازه ای را مشاهده کردم که پارچه ای سفید روی آن کشیده بودند.

وقتی که من وارد شدم و اشک ریزان سلام کردم، حضرت به من فرمودند: «چرا اینگونه به دنبال من می گردی و این رنج ها را متحمل می شوی؟! مثل این باشید (اشاره به آن جنازه کردند) تا من به دنبال شما بیایم.» بعد فرمودند: «این، بانویی است که در دوره بی حجابی (دوران رضاخان پهلوی) هفت سال از خانه بیرون نیامد تا مبادا نامحرم او را ببیند»!

-منبع:فصلنامه تخصصی انتظار، سال دوم، شماره پنجم(به نقل از کتاب شیفتگان حضرت مهدی (ع)، ج۳، ص۱۵۸ و عنایات حضرت مهدی (ع)، ص ۳۶۱)/



سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 11:10 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

 

برای جان شما جز بهشت قیمت دیگری نیست. آن را به بهای دیگری نفروشید

          

                

          چیزی که تو را بهای جان می باشد

                         مانا که بهشت جاودان می باشد

 

 

       زنهار که جان خویش را نفروشی

                  آن جا که بها به غیر از آن می باشد



سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 1:6 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

حضرت علی علیه السلام فرموند:

دلِ خدا دوست، رنج و سختی در راه خدا را بسیار دوست می دارد و دلِ بی خبر از خدا، راحت طلب است. پس ای پسر آدم! گمان مبر که بی رنج و سختی به مقام رفیع نیکوکاران دست یابی؛ زیرا حق سنگین و تلخ است.

میزان الحکمه، حدیث3152،ج2،ص959.

راه تقویت محبت خدا :

 دو عامل اساسی برای تقویت محبت انسان به خدا وجود دارد : یکی جنبه ی سلبی و دیگری ایجابی.

نخستین عامل تقویت محبت خدا آن است که انسان ریشه ی وابستگی به دنیا را در وجود خود قطع کند و حبّ غیر او را از دل بیرون سازد.

علی عیله السلام فرمودند :

اِن کُنتُم تُحِبُّونَ اللهَ فَاَخرِجُوا مِن قُلُوبِکم حُبَّ الدُّنیا؛

اگر خدا را دوست دارید،حبّ دنیا را از دل هایتان بیرون کنید.

مستدرک، ج2، ص40.

بدین جهت، خداوند به حضرت داود پیامبر علیه السلام وحی فرمود : اصحاب خود را از دوستی دنیا و عشقهای شهوانی بر حذر دار و بیم ده؛ زیرا دلهایی که محبتهای دنیوی دارند، از من بهره ای ندارند.

بحار الانوار،ج1، ص154.

عامل دیگر برای تقویت محبت به خداوند، معرفت است؛ به طوری که تمام قلب را فراگیرد.

 

            

                 آن کس که تو را شناخت جان را چه کند  

 

                                                             فرزنـد و  عیال و  خانمان  را  چه  کند

 

                 دیوانـه  کنی  هـر  دو  جهانش  بخشی       

 

                                                            دیوانـه  تو  هـر  دو  جهان  را  چه  کند



29 مرداد 1391برچسب:, :: 17:4 ::  نويسنده :        



پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 14:38 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

خـــــدا حافظ ماه برکـــت و بخشش

درد دل:

صدای تلاوت آخرین آیات قرآن می آید، "قل اعوذ بالرب الناس ملک ... "سر به دیوار گذاشته، نمی دانم چرا، شانه هایش می لرزد.
سلام رمضان،

ولی نه! انگار دارند ربنای وداع را می خوانند. همه چیز از جلوی چشمانم به سرعت می گذرد؛ همین دیروز بود که گفتند: خدا دعوتمان کرده، دعوت به ضیافت، آن هم ضیافت رمضان. با خودم گفتم چند روز دیرتر بروم که بساط ضیافت را جمع نمی کنند؟! با خودم قرار گذاشتم از روزهای اول بگذرم و بعدش... پس چرا گذشت روزها را احساس نکردم؟! یعنی بازهم در دام روزمرگی گیر گردم...
درمانده ام،
حتی نمی توانم مانند او سر به دیوار بکوبم. خدایا چه شده است؟! یعنی مرا به حال خودم وا گذاشتی؟! من که گفته بودم بدبخت می شوم، اگر از من رو بگردانی. مگر قرار نشد مرا هم ببری ؛ حتی اگر مقاومت کردم، اگر به محبوب های دنیایی ام چسبیدم و نخواستم رهایشان کنم. می دانستم اگر این رمضان نیز مانند رمضان های گذشته بگذرد، شاید دیگر فرصتی نیابم...
رمضان رفت،
خدایا چه کنم اگر تا سال بعد تن به خاک سپرده باشم؟! چه بگویم به فرشتگان پرسشگرت در شب اول قبر؟! چه استدلالی برایشان بیاورم که دلشان به حالم بسوزد؟! بگویم چرا در برابرت سر فرود نیاوردم، در حالی که همه چیزم از تو بود؟ سکوت کنم، نه! ولی آنجا سکوت ارزشی ندارد، باید جوابشان را داد.
مستاصلم، نمی توانم روزهای گذشته را دوباره بسازم . باز هم فرصت را از دست دادم ، شاید آخرین فرصتم را ....
نمی دانم چرا چهره ها اینقدر نورانی شده ؛ همه لبخند می زنند ، انگار با لبخندشان مرا می سوزانند. انگار زیر لب می گویند: ما رفتیم، خداحافظ، تو نمی آیی؟! و بعد سرهایشان را به نشانه تاسف تکان می دهند... همه منتظرند، منتظر تا هلال ماه شوال را ببینند. دلم می خواهد التماسشان کنم ، قسمشان بدهم که وانمود کنند ماه را ندیدند، شاید بتوانم از این آخرین لحظات استفاده کنم. ولی نه انگار اصلا کسی مرا نمی بیند.

می گوید: "من الجنة والناس" قرآن را می بندد، سرش را بالا می آورد، لبخند می زند و می گوید: "عیدت مبارک"

پاهایم سست می شود، می نشینم. فقط موج آدم ها را احساس می کنم که از کنارم می گذرند و در صفوف نماز در کنار یکدیگر یک صدا فریاد می زنند: "الله اکبر... ولله الحمد... الحمدلله علی ما هدینا و له الشکر علی ما اولینا" صدایشان به آسمان ها می رود. از شنیدن صدایشان مو به تنم سیخ می شود .سر به خاک می گذارم، یاد قسمتی از دعای کمیل می افتم "یا رب ارحم ضعف بدنی، و رقة جلدی، ودقة عظمی ..."

یکی بلند می گوید :" قنوت"، پس چرا من در سجده ام ...



پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:, :: 5:32 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

 

 


 

 

معلوم نیست که ساله دیگه رمضان زنده باشم یا نه!!!معلوم نیست لیاقت داشته باشم دوباره روزه بگیرم!

معلم نیست که دیگه بعد  ماه    رمضان کمتر گناه کنم!!! 

آخه میدونی ماه رمضان شیطان در غل و زنجیره! 

خدایا خودت کمک کن که برای همیشه شیطان را در بند غل و زنجیر کنم!!! 

در این ماه نفس اماره کمتر امر به بدی میکرد!میدونی چرا؟

آخه ارتباطمان با خدا بیشتر بود!! 

ارتباطمان با صاحب الزمان عج بیشتر بود!!

طورباشم؟ چرا؟

خدا خودت کمک کن که بعد این ماه مبارک دیگه بتوانم جلو نفس اماره و  شیطان که با من در جنگ هستند سربلند بیرون

بیام،همان طور که در ماه مبارک بودم، البته میدونم زیاد خوب نبودم!پس بهترم کن!

خـدا....خـدایـا.........

چرا باید فقط در این ماه خوب باشم (که خوب نبودم) مگه ثانیه ها و دقیقه ها و ساعتها و...خدا منو نمیبینه!!!آقا منو نمیبینه!!!

خدایا وقتی فکر میکنم که تو منو میبینی خجالت میکشم از خودم!!!!

ولی خدا خیلی مهربونی!!!!

                                  خیلی مهربون!!

 

حرف دل زیاده پس باید عزم را جزم کرد و خود را آماده جهاد اکبر کنیم!!!خدایا این بنده ات تنهایی قادر نیست این راه

را ادامه دهد!! تازه هیچی هم نمیدونم!!راه درست و نادرست را نمیدانم!!پس هیچ وقت منو به حال خودم  

وامگذار!!!!!

                             یا ارحم راحمین

 

 

 

 



سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 15:53 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       
وداع با ماه مبارک رمضان
وداع با ماه مبارک رمضان با صدای "سعید حدادیان" «وداع اى ماه عشق و جوشش و شور/ وداع ای ماه حق و تابش نور/ وداع اى شافع مقبول درگاه/ وداع اى آستان عصمت الله»             
                                                                                 
                      

 

وداع(1)
بخش اول دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان توسط منصور ارضی 
 
 

وداع(2)
بخش دوم دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان توسط منصور ارضی 

وداع(3)
بخش سوم دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان توسط منصور ارضی 
 

 


وداع(4)
بخش چهارم دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان توسط منصور ارضی

وداع امام سجاد(ع) با ماه رمضان
دعای چهل و پنج صحیفه سجادیه: دعای وداع امام سجاد (ع) با ماه مبارک رمضان، به صورت صوتی و گویا، با صدای آقای علوی 
           
 


سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 15:7 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

امام سجاد (علیه السلام) در دعاي وداع با ماه رمضان مي فرمايند: "درود بر تو اي همسايه اي كه دلها (بر اثر عبادت و بندگي) در آن نرم و فروتن گرديد و گناهان (بر اثر آمرزش و عفو خداي متعال) در آن كم شد.درود بر تو! چه بسيار گناهان را محو كردي و چه بسيارعيبهاو زشتي ها را پوشاندی "          
پيامبر گرامي اسلام(صل الله علیه و آله) در ارتباط با فلسفه نامگذاري ماه رمضان به ماه آزادي از آتش مي فرمايند: "ماه رمضان را «شهر العتق»ناميده اند چون در هر شب و روز اين ماه ششصد بنده از آتش آزاد مي شود ودر آخر آن هم مثل آنچه در گذشته آزاد شده آزاد مي شود."( بحار ج 96، ص 381و356و364)
باشد که ما هم از بندگان آزاد شده از آتش حق باشیم...

 

 

 



سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, :: 1:11 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

 

 

 

             

 

 



چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, :: 16:39 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

 

 

مرا پیر طریقت جز علی نیست

 

 

 

مدد ز غیر تو ننگ است یا علی مددی



 

چند فایل زیبا از مقام معظم رهبری در مورد امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف

-------------------------------------

انتظار کلید واژه اصلی فهم دین

مدت زمان فایل : ۴ دقیقه    حجم فایل : ۳.۱۴ مگابایت    دانلود

 

----------------------------------------------------------------------------------------

قوت قلب جوامع در پرتو اعتقاد به مهدویت

مدت زمان فایل : ۳ دقیقه    حجم فایل : ۲.۷۶ مگابایت    دانلود

 

----------------------------------------------------------------------------------------

معنای انتظار

مدت زمان فایل : ۳ دقیقه    حجم فایل : ۲.۸۷ مگابایت    دانلود

 

----------------------------------------------------------------------------------------

مسئله مهدویت مخصوص شیعه نیست

مدت زمان فایل : ۳ دقیقه    حجم فایل : ۱.۱۳ مگابایت    دانلود

 

----------------------------------------------------------------------------------------

منتظران واقعی

مدت زمان فایل : ۲ دقیقه    حجم فایل : ۲.۰۲ مگابایت    دانلود

منبع : انصار کلیپ

 



دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, :: 2:5 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

بهترین عملی که در شب قدر میتوان انجام داد چیست؟

مدت زمان فایل : 3 دقیقه     حجم فایل : 474 کیلوبایت     دانلود

 


گفتگو با استاد رفيعی پيرامون عبادت

چه كنيم تا آمادگی داشته باشيم برای شب هاي قدر؟

مدت زمان فایل : 8 دقیقه     حجم فایل : 1.15 مگابایت     دانلود

 


سخنان زیبای حجت الاسلام قرائتی در مورد توجه به شب قدر

مدت زمان فایل : 23 دقیقه     حجم فایل : 2.66 مگابایت     دانلود

منبع : انصار کلیپ



جمعه 13 مرداد 1391برچسب:, :: 5:16 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

 

 

 

 

 

پیامک هایی ویژه ولادت امام حسن مجتبی(ع) در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 3:52 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       
 

دعای مجیر

بانوای زمان حجم دانلود پخش
حاج مهدی سماواتی ۰۰:۲۱:۲۸ ۳.۶۸ MB دانلود  

دعائیست رفیع الشأن مروىّ از حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله جبرئیل براى آن حضرت آورد در وقتى که در مقام ابراهیم علیه السلام مشغول به نماز بود و کفعمى در بلد الامین و مصباح این دعا را ذکر کرده و در حاشیه آن اشاره به فضیلت آن نموده از جمله فرموده هر که این دعا را در ایّام البیض ماه رمضان بخواند گناهانش آمرزیده شود اگر چه به عدد دانه هاى باران و برگ درختان و ریگ بیابان باشد و براى شفاء مریض و قضاء دین و غنا و توانگرى و رفع غم خواندن آن نافع است و دعا این است

متن دعا ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 1:35 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

حضرت آیت الله بهجت چه آدابی را در شب های قدر رعایت می کردند؟

ایشان در شب های قدر ادعیه وارده در آن شب ها را مراعات می کرد و شب های قدر را که بیدار می ماند قرآن سر می گرفت. البته ایشان قرآن سر گرفتن را مخصوص شب قدر نمی دانست و معتقد بود که خیلی از عبادت ها وجود دارد که ما به جهت این که نوشته است در فلان زمان آن را باید بجا آورد، ما خود را از آن محروم می کنیم، لذا در وقت شدت و گرفتاری ها قرآن به سر گرفتن را توصیه می کرد و در ایام دیگر همانند شب های جمعه خود نیز مشغول این امر می شد.

علاوه بر این، ایشان شب ها قبل از خواب حدیث کساء را حتما قرائت می کردند و همچنین با وضو به بستر خواب می رفتند و بعدها که به جهت مشکلات نمی توانستند وضو بگیرند با تیمم می خوابیدند و بعضی شب هایی را که می خواستند احیاء بگیرند یک مقداری استراحت می کرند و سپس بلند می شدند و می فرمودند که حضرت زهرا(س)، حسنین(ع) را شب زودتر می خواباندند تا قبل از نیمه شب برای احیاء بلند شوند.




امام خمینی در تاریخ 3 خرداد 1364 در حسینیه جماران
«به قدرت ولی اعظم است که قرآن نازل می‌شود و ملائک نازل می‌شوند»
حجم : 570 کیلوبایت | فرمت mp3
لینک دانلود : مستقیم

سخنرانی گهربار و نورانی حضرت آیت الله جوادی آملی با موضوع
علم و حیات زینت جان انسان در کلام امیر المؤمنان حضرت علی (ع)
حجم : 4،11 مگابایت | فرمت wmv
لینک دانلود : مستقیم

چه وجودهایی لیلة القدرند و چه وجودهایی لیلة القبرند؟ فرق میان این دو وجود در چیست و ....
سخنرانی گهربار و نورانی حضرت آیت الله جوادی آملی
حجم : 1،67 مگابایت | فرمت mp3
لینک دانلود : مستقیم

سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع : شب قدر پلی بین گذشته و آینده
حجم : 4،392 مگابایت | فرمت wma
لینک دانلود : مستقیم

 
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع : توجه به شب قدر
حجم : 2،664 مگابایت | فرمت mp3
لینک دانلود : مستقیم

پاسخ حجت الاسلام نقویان به این پرسش که
« بهترین کاری که در شب قدر می توان انجام داد چیست؟ »
حجم : 474 کیلوبایت | فرمت mp3
لینک دانلود : مستقیم
 
مناجات شبهای قدر با صدای حاج منصور ارضی
حجم : 4،791 مگابایت | فرمت wma
لینک دانلود : مستقیم


پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:, :: 1:11 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

موسی (علیه السلام)گفت:

خداوندا! مى‏خواهم به تو نزدیک شوم، فرمود: قرب من از آن کسى است که شب قدر بیدار شود،

گفت: خداوندا! رحمتت را میخواهم، فرمود: رحمتم از آن کسى است که در شب قدر به مسکینان رحمت کند.

گفت: خداوندا! جواز گذشتن از صراط را از تو میخواهم فرمود: آن، از آن کسى است که در شب قدر صدقه‏اى بدهد.

گفت‏: خداوندا! از درختان بهشت و از میوه‏هایش میخواهم، فرمود: آنها از آن کسى است که در شب قدر تسبیحش را انجام دهد.

گفت: خداوندا! رهایى از جهنم را میخواهم، فرمود: آن، از آن کسى است که در شب قدر استغفار کند.

گفت‏: خداوندا خشنودى تو را میخواهم، فرمود: خشنودى من از آن کسى است که در شب قدر دو رکعت نماز بگذارد.


توضیح:


لیلة القدر شبى است که قرآن نازل شده است و ظاهراً مراد به قدر، تقدیر و اندازه‏گیرى است. خداى تعالى در آن شب حوادث یکسال را یعنى از آن شب تا شب قدر سال آینده را تقدیر مینماید، زندگى و مرگ، رزق، سعادت، و شقاوت و چیزهایى از این قبیل را مقدر میسازد.

 

فرصت را غنیمت شمریم

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستوشوی آینه دل. آن شب بهترین فرصت است تا خوبیها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین، و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم. نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم. در شب قدر که شبزندهداری میکنیم، خداوند نام ما را در گروه نیکبختان ثبت میکند و آتش جهنم را بر ما حرام میسازد. ایا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک شویم؟ دعاهای شبهای رمضان مجموعهای است بصیرتبخش که با تکرار تلاوت آنها به صورت هدفهایی برای ما در میاید. پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدفهای مطرح شده در دعاها گام برداریم.

 



چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, :: 17:22 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

چون کم کم داریم به شبهای قدر میرسیم لازم دونستم این مطالب رو بزارم البته یکی از دوستان هم پیشنهاد دادند که ممنونم از ایشون.اجرکم عند الله.

من مطالب رو در ادامه مطلب میزارم ولی نظر خودم در مورد شب قدرپاینه:

چون شب قدر تقدیر یک سال آدم رقم زده میشه آدم باید مثل یه کسی که داره جون میده از خدا کمک بخواهد و بخواهد که در طول سال همه جا و در همه حال او را به حال خودش وانگذارد!

به نظرم بالاترین اعمال این هست که انسان واقعا تصمیم به خوب شدن بگیره!!!

در این شب کسب علم هم خیلی سفارش شده!!

اگه نماز قضا داره بخونه اگه حق الناس بر گردنشه برطرف کنه!!!!

از همه عزیزانی که این مطلب رو میخونند التماس دعای فراوان دارم!!حتما دعا بفرمایید!

یازهــــــــــــــــــــرا

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, :: 2:58 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

 

 

 

 

دعای عهد
دعای کمیل
دعای توسل

 

 

رمضان
دعای ابوحمزه ثمالی
دعای افتتاح
جوشن کبیر
دعای مجیر

 

 

درد دل با امام زمان
به طاها به یاسین
خلج

 

 

 



جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, :: 18:5 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       


خدا می گوید

"خب ،روزه دارها

حالا وقتش شده

بخواهید از من؟

درخواست کنید"

یکی می گوید "آن خرما را بده"

دیگری شیر و

ان دیگری ظرف آش را...

کسی اصلا حواسش به خدا نیست!!

 




جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, :: 18:1 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

هر طفلی را مادرش آماده مهمانی می کند.
مهمانی خداست؛
مادرم آماده شدن ما دست توست...

یا زهــــرا..

تشیع بهترین فرهنگ دنیاست

ملاک آدمیت عشق زهراست



جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, :: 17:52 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

بار خدایا؛

وسوسه های نفس نگذاشت، جانم در نهر رجب تطهیر شود؛

از در آویختگان درخت طوبای شعبان هم که نبودم؛

ترحم فرما و در دریای رحمت رمضانت مستقرم نما ...



جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, :: 17:48 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

*           چه انتظار عجیبی

تو بین منتظران هم

عزیز من چه غریبی !

عجیب تر آن که چه آسان

نبودنت شده عادت

چه بی خیال نشستیم

نه کوششی ، نه تلاشی

فقط نشسته و گفتیم :

خدا کند که بیایی



جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, :: 17:45 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

*                    در تلاطم زمان

*                                             بر دل سیاه خویش ،

*                                                                          با مرکب سفید می نویسمت ...

         

السلام علیک یا اباصالح المهدی ( عج)



پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, :: 3:34 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       
 
زجمعی دلشکسته دیده گریان ، برای توبه کردن یار دادی                                                                                    بهانه جور کردی تا ببخشی ، تو عفوت را به من سرشار دادی...

 



یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 7:6 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

امام صادق عليه السلام فرمود:
آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.«يعنى از گناهان پرهيز كند.»
الكافى ج 4 ص 87، ح 1

حضرت زهرا عليها السلام فرمود:
روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
بحار، ج 93 ص 295

امام على عليه السلام فرمود:
چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه از نمازش جز بيخوابى و سختى سودى نمى‏برد.
نهج البلاغه، حكمت 145

امام صادق عليه السلام فرمود:
هر كس كه در روز بسيار گرم براى خدا روزه بگيرد و تشنه شود خداوند هزار فرشته را مى‏گمارد تا دست‏به چهره او بكشند و او را بشارت دهند تا هنگامى كه افطار كند.
الكافى، ج 4 ص 64 ح 8; بحار الانوار ج 93 ص 247

اميرالمومنان على عليه السلام فرمود:

روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.

غرر الحكم، ج 1 ص 416 ح 64

امام على عليه السلام فرمود:

روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.

غرر الحكم، ج 1، ص 417، ح 80



یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 5:36 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

دوباره رمضان اومد و نمی دونم با چه رویی به مهمانی خدا باید برم 

 

 

.. چگونه گناهان و خطاهای خودم رو بپوشونم

 

 

ولی نه.....!

 

 

میزبانمان آنقدر بزرگ و بخشنده است که هرگز گناهانمان را به رویمان نخواهد

 

 

 آورد و بندگانش را با آغوش باز خواهد پذیرفت ...

 

 

آری او خدای مهربان است ...

 

 

خدایا خودت کمک کن که فقط گرسنگی و تشنگی نکشم  تمام اعضا و جوارحم روزه باشند و این است روزه واقعی!

 

 

آقا یعنی میشه تو این شبها ببینمتون!

 

 

لیاقتشو دارم!

 

آقا در قنوت نماز شبتون از این بنده گنهکار فراموش نکنید!



یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 5:27 ::  نويسنده : بی وفا و عشق ثارالله       

 

 

 

آمد رمضان و عید با ماست /  قفل آمد و آن کلید با ماست

 آمد رمضان به خدمت دل /  و آن کس که دل آفرید با ماست

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر شما مبارک

 



ادامه مطلب ...